Dzisiaj jest: 21 Wrzesień 2017    |    Imieniny: Hipolit, Mateusz, Daria

"W XX wieku powstały trzy niezwykłe wynalazki: kubizm, blues i polska wódka" - Pablo Picasso

Celem kampanii pod hasłem „Zero proMILA” było uświadomienie kierującym, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem. Chcieliśmy im powiedzieć: nigdy nie siadajcie za kierownicą po spożyciu alkoholu, bo od Waszej trzeźwości zależy bezpieczeństwo na drogach i życie innych!

 

Akcja została zapoczątkowana w grudniu 2007 roku na ulicach Warszawy. W 2008 roku PVA wraz z Partnerami kontynuowało kampanię, w ramach której od 8 grudnia do 14 grudnia rozdano 7 000 alkotestów oraz materiałów edukacyjno-informacyjnych w ramach tzw. „rękawów trzeźwości”, czyli kontroli policyjnych na terenie całego województwa świętokrzyskiego. Ważnym instrumentem naszych działań były punkty konsultacyjne, tzw. „kąciki trzeźwości”, rozmieszczone w uczęszczanych miejscach na terenie Kielc.

Informacjami służyli policjanci oraz specjaliści bezpieczeństwa ruchu drogowego, wspomagani materiałami edukacyjnymi wyświetlanymi na nośnikach multimedialnych. Ponadto młodzież nosiła transparenty z wymowną grafiką i hasłem kampanii. Podczas finału akcji w Kielcach w dn. 13-14 grudnia przeprowadzono testy sprawnościowe samochodami na placu manewrowym przy użyciu m.in. alkogogli – okularów symulujących stan upojenia alkoholowego.

Działania popularyzujące trzeźwość promowane były także dzięki aktywnej współpracy z lokalnymi mediami poprzez inicjowanie artykułów i wywiadów promujących trzeźwość w czasie jazdy samochodem.

 

 

 

 

więcej informacji na stronie www.zeropromila.pl